Dag 7 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Floor Klerk - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Floor Klerk - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Floor

06 April 2014 | Oeganda, Jinja

...

• 06 April 2014 - 21:46

Carla :

Is dit het huis waar je nu woont?

• 12 April 2014 - 20:34

Carla:

ah jammer, ik kijk elke dag om te zien of er al updates zijn. 3 zinnetjes maar...

• 16 April 2014 - 19:38

Dag 4: Welkom in Jinja

31 Maart 2014

Dag 3: Tolerantie voor imperfectie
Floor

Ik ben Floor de Klerk en ben derdejaars pabostudente aan de HvA. Ondanks dat ik geen reiservaring buiten Europa heb ben ik deze minor gaan doen. Dit omdat stagelopen buiten mijn ‘comfortzone’ voor mij erg leerzaam zal zijn, vooral ook omdat ik vaak de veilige route neem en weinig risico’s. Ik ga via de organisatie Eye4Africa naar Oeganda met Jeske Moerenhout. De werkzaamheden die ik in Oeganda ga doen zijn op twee locaties: het ‘Drop in Center’ en een weeshuis in Jinja. Beide organisaties zijn er om (straat)kinderen te ondersteunen en te onderwijzen. De werkzaamheden die ik ga doen tijdens mijn stage zijn: • Straatkinderen en hun ouders begeleiden op straat, in het ‘Drop In Center’ en bij de kinderen thuis (door middel van observaties en gesprekken). • (Sport- en spel)activiteiten plannen, organiseren en uitvoeren met de kinderen. • Meedenken over verbeterpunten voor de organisaties, creatieve methoden bedenken in de zorg en begeleiding van de kinderen en mogelijkheden onderzoeken om andere organisaties op te zetten. • Het geven van zorg en ondersteuning aan individuele kinderen. • Reken- en taalonderwijs geven aan de (straat)kinderen en ze helpen met hun schoolwerk. • De kinderen vaardigheden leren die in hun verdere leven van pas kunnen komen: sociale vaardigheden, gezond, zelfredzaam gedrag en emotionele vaardigheden.

Actief sinds 31 Maart 2014